Form 5

Present Simple vs Present Continuous




Lesson 3 "Running fast and walking slowly"

1. Study the list of the words, page 77, copy the new words into your vocabulary (изучите список слов и выпишите новые слова в словарь).
2. Read the riddles and find the animals (прочитай загадки и найди животных). ЖМИ СЮДА
3. Ex.1a,1b, page 77-78 - look and answer: Where do they live? which of the animals are beautiful/... ? (ответь на вопросы устно)
4. Ex.2a, page 78 - listen and guess the animal (слушай и просматривай текст в учебнике, угадай животное) ЖМИ СЮДА
5. Ex.2b, page 78 - study the rule (изучи правило)
Watch the video (посмотри видео об образовании наречий) ЖМИ СЮДА
6. Do the test ЖМИ СЮДА




29.04.2021
UNIT 8 "COUNTRIES AND CONTINENTS"
Lesson 1 "Look at the World Map"

1. Study the list of the words, page 70 (повторите названия стран и континентов)
2. Ex.1, page 70 - listen and repeat. Чтобы прослушать ЖМИ СЮДА
3. Ex.2,p.70-71 - listen and answer: Do all people think there are seven continents? Чтобы прослушать ЖМИ СЮДА
4. Ex.3, p.71 - read the names of the countries and match them with the continents (соедини страны с континентами).
5. Watch the video and do the test.
Чтобы просмотреть видео ЖМИ СЮДА
Чтобы перейти к тесту ЖМИ СЮДA
6.Ex.5a,page72 - study the rule (изучите правило)
Ex.5b - make 10 questions for the interview (составить и записать в тетрадь 8-10 вопросов для интервью, берите информацию под номерами 2-11; начинайте вопросы со вспомогательных глаголов Did/ Do/ Can/ Would, обращайте внимание на время, изучите образец)
Сделать фото странички с вопросами и сбросить СЮДА.
Не забудьте подписать работу!
GOOD LUCK!


12.04.2021
My favourite place


05.04.2021
Cities and Towns
Watch the video and guess the places.




DAILY ROUTINE
Parus in Minsk is the tallest building:
133 metres high, 34 floors





MY FAVOURITE FILM





CHRISTMAS IS COMING!




30 October 2020
HALLOWEEN IS ON 31st OCTOBER



8 October 2020
Cardinal/ ordinal numbers (revision)

Days of the week (revision)
Months (revision)







5 October 2020
                                FUN WEEKEND

     PRESENTATION



25 September 2020
LIKES and DISLIKES

WATCH THE VIDEO





 7 September 2020
Past Simple or Present  Perfect
Do the exercise. PRESS HERE 


    3 September 2020                    
Was were 
           Do the exercise PRESS HERE       


 2 September 2020
Back to school | Вести образования


27.05. -29.05.2020
Review - повторять

                        WHAT'S ON TV?

HEALTHY HABITS

Do the quiz. 



Practise should or shouldn't. PRESS HERE


BE ACTIVE!




FESTIVALS AND CELEBRATIONS
Match the names of festivals with their descriptions.If you don't know some words, find their translation ( Если не знаете слово, найдите его перевод)   PRESS HERE



IN THE CITY / IN THE COUNTRY
Сhoose the correct option. PRESS HERE


COUNTRIES AND CONTINENTS


Countries and nationalities  PRESS HERE

English-speaking countries and their flags PRESS  HERE

TRAVELLING

Use the adjectives to describe the means of transport  PRESS HERE




26.05.2020
IRREGULAR VERBS (revision)
1. Revise irregular verbs.

2. Practise irregular verbs.

TASK 1 (запиши недостающие формы неправильных глаголов)
TASK 2 (вспомни, какие глаголы называются правильными, а какие неправильными; выполни упражнение на PAST SIMPLE)
TASK 3 (разгадай кроссворд, запиши глаголы во 2 форме; вставь подходящие слова в предложения )


25.05.2020

LESSON 11. FOLLOWING IN 
CHARLES DARWIN’S FOOTSTEPS
Материалы взяты с сайта http://englishkettle.ru

1.  Ex. 1 p. 132. Alex reads a book about Charles Darwin, a famous English naturalist who lived in the 19th century and travelled around the world. Look at the map of his circumnavigation and say what countries and continents he travelled to, what seas and oceans he travelled by.
For more information visit:
2. Ex. 2 p. 132.   Look at the pictures (in ex. 3b) and say everything you can about the travelling: who travelled and why, where they travelled, what transport they used.
3. Ex. 3a p. 133.  Listen to the play and check your guesses. Answer the questions. 
PRESS HERE
4. Ex. 3b p. 133 . Listen  and do the tasks. (Послушайте и расставьте предложения по порядку, по горизонтали)
Part I
Part II
Part III
5. Ex. 6 p. 136.  What is true? What is not true in the story? Would you join a journey like that?



22.05.2020              

Have fun! Watch the videos!





21.05 - 22.05.2020

PROJECT: MY DREAM JOURNEY IN PHOTOS

1. Do on-line exercise. PRESS HERE (фото с результатом работы вышли учителю)
2. Write about your dream journey (a diary or an email) and get ready to speak about it. Use the FUTURE SIMPLE TENSE (Напишите о путешествии вашей мечты, поместите на один слайд общей презентации, добавьте фото или картинки, научитесь рассказывать, запишите видео и отправьте учителю)



20.05.2020

Lesson 8. INTERVIEW ABOUT AN ADVENTUROUS JOURNEY
Материалы взяты с сайта https://belsmorgbat20.blogspot.com/p/form-2.html

1. Ex.1, p. 125. Read the information about the famous modern traveller. How do you imagine this person, his character, his lifestyle?

2. Ex.2a, p. 125.Listen to the article about Jason Lewis and answer the questions below.
events [ɪˈvents] — события, мероприятия / падзеі, мерапрыемствы
power [ˈpaʊə] — сила / сіла
  1. Where and when did he start and finish his journey?
  2. What transport did he use? Why?

3. Ex.2b, p.126. Listen, read along the article and decide what the most difficult part of the expedition was. Why do you think so?
4. Do the test. Choose the correct variant.
PRESS HERE (Обязательно)

5 .Ex.2 c, p. 128. Describe his route. (Опиши его маршрут)

Example: He travelled from Britain through Europe by bike. Then … .

6. Ex.5, p. 128. How can you describe Jason Lewis and his expedition? Would you like to follow in Jason Lewis's footsteps? Use HELP BOXES
Example: Jason is brave because he travelled alone.
Example: Jason Lewis's expedition was educational   because he learnt many things, saw interesting people and unusual places.
Make a recording of your answer and send it to your teacher.
Сделай аудиозапись своего ответа и пришли учителю.



19.05.2020

 Lesson 7. A TRAVELLER'S DIARY
Материалы взяты с сайта https://belsmorgbat20.blogspot.com/p/form-2.html

1. Ex.1, p.121. Jane, Kate's cousin, travelled to many countries lastsummer. Read the pages from Jane's diary and match them to the pictures.
2. Ex.2, p.123. True or False?

3. Choose the correct answer.
4. Ex.4, p.124. Say in which country... 
PRESS HERE



18.05.2020
Lesson 6. SAFETY TIPS AND RULES
1. Ex.1a, p.118. Before Kate's trip to Belarus Mum gave her some safety rules and tips. (Мама даёт Кейт советы о безопасном поведении) Read and answer: Which verbs do we use to give advice (советы) and rules (правила)? 
2. Ex. 1b, p.119. Read again and explain why the verbs are used. Which sentences are tips and which are rules?
3.  Watch the video about modal verbs.
3. Ex. 2a, p.119. Read the key words for safety tips and rules. Use them to make up safety tips and rules with should / shouldn't, must/ mustn't Составьте предложения с модальными глаголами, используйте фразы под картинками (устно). Which tips and rules do the pictures illustrate?
4. Ex. 2с, p.120. Read the consequences of the wrong behaviour and match them with the tips and rules (ex.2a). Прочитай о последствиях неправильного поведения и соедини их с советами и правилами. 
5. Practise your grammar (can/ should/ must). PRESS HERE
После выполнения теста нажми FINISH, затем CHECK. Вышли учителю фото проверенного теста.

For more information:







15.05.2020

Lesson 5. Visit to Belovezhskaya Pushcha


1. Ex. 4a, p.116. Alex took Kate to Belovezhskaya Pushcha. Listen and read Kate's email about her trip there. Number the pictures in the correct order. Послушай и расставь картинки по порядку

2. Ex. 4a, p.116. Read the text aloud. Прочитай текст вслух.
3. Ex. 4b, p.117. Match the words to parts of the email. Соедини слова и выражения с частями текста
4. Ex. 5. a, p. 118. Write an email to your British friend about your imaginary travelling to Mosar, Gervyaty or about your trip in Belarus. Follow the plan. Напиши своё письмо британскому другу о воображаемом (или реальном) путешествии в Мосар или Гервяты или о другой поездке по Беларуси. Используй письмо Кейт в качестве образца. Следуй плану. 
PLAN
1.addressing somebody
2.introducing the topic
3.describing details
4.closing sentences
5.signature [ˈsɪɡnətʃə]
Send your e-mail to the teacher. Отправь фото своего письма учителю.


14.05.2020

Lesson 5. INVITE YOUR FRIEND TO BELARUS

Мосар - Уникальный туристический комплекс - YouTube Троицкий костел в деревне Гервяты - описание достопримечательности ...
1. Ex.1a, p.114 Listen to the telephone talk of Kate and Alex. Answer the questions. PRESS HERE
1.Where is Alex going to travel?
2.Who is he goin
g to travel with?
3. What are they going to see?
4. Where are Notre Dame [ˌnɒtrəˈdɑːm] andVersailles [vɜːˈseɪlz]?


2. Ex.2, p.114-115 Look at the pictures, listen to some information about the places. Follow in the book.   PRESS HERE

Why are they interesting for tourists?

Mosar is interesting for tourists because .....

The Trinity Church in Gervyaty is interesting for tourists because...

3. Ex.2, p.114-115. Read and translate the texts, write down the new words in your vocabulary. (Перевести текст, выписать незнакомые слова в словарь)

4. Ex.3, p.116. Write 5 special questions in the Future Simple Tense. Use information in HELP BOX. (Запишите 5 специальных вопросов в будущем простом времени, используйте информацию в рамке)

Сфотографируй свою работу и вышли учителю. 





13.05.2020
Lesson 4.  LET'S CHOOSE THE ROUTE FOR 
OUR JOURNEY!
Материалы взяты с сайта https://belsmorgbat20.blogspot.com/p/form-2.html

1. Write down the words choose, choice, journey, trip in your vocabularies. Learn them (Запиши слова в словарь и выучи их)
2. Ex.1a, p.110. Kate and her family discuss their summer holiday. Listen and answer: Which country does Kate want to travel to?    PRESS HERE
Ex.1b, p.110. What country are they talking about?
It’s too hot!
It has comfortable weather. 
Kate was there last year.
It’s very far.
It’s beautiful. 
 It’s a bit chilly there.

3. Ex. 1c, p. 110-111.  Listen again and complete the dialogue. What do the highlighted phrases and the words in bold mean? (Послушай ещё раз и дополни диалог. Что означают выделенные жирным шрифтом слова и фразы? Слушай и следи по тексту).

4. Listen to the story. Say if the statements are true or false 
Послушай. Выполни задание. Отметь предложения TRUE /False). Фото с результатом учителю. PRESS HERE


5. Sort out arguments for and against travelling to another countryAdd your own. (Рассортируй аргументы  путешествия в другую страну: 1 колонка - за, 2 - против)
6. Write where you would like to travel next summer and explain why. (Напишите, куда бы вы поехали следующим летом и почему)
Example: My summer holidays are near. I would like to go to ... with my family/friends. I will see..../ eat ..../ swim ..../ play ..... . We will go there by ... because its safe/ fast/ exciting.... . I can read a book/ do crosswords ......... . When I come to .... I will go to museums/ cafes ..... . I hope my holidays will be amazing/ ......... .Фото учителю. 


12.05.2020
Lesson 3.  A FORTUNE TELLING MACHINE
1. Ex. 1, p.107-108. Kate and her family go to the amusement park and see a fortune telling machine. Read, listen and answer. Do you believe the machine? Why?
LISTEN

2. Ex. 3a, p.108. Read what the fortune telling machine says to the children. What will happen to them in the future?
Example: They'll go to Europe.
3. Ex. 4a, p.109. Kate paid one pound and asked the fortune telling machine questions about travelling in the future. Listen, read and answer, using one sentence. What did Kate ask about?
4.Ex.5, p.109. You're on the island. Speak to your classmate. What will you do? Ask questions and answer them. (устно)
Example: A: Will you eat snakes?
B: Yes, I will. / No, I won’t. And you?
5.Ex. 6 b, p.110. Write 6–8 sentences about your nearing summer, lean them and tell what you will do. Use ex. 6a. Make a recording of your answer and send it to your teacher. (Напишите 6-8 предложений о приближающемся лете и расскажите о своих возможных планах. Сделайте запись своего ответа и пришлите учителю) 
Example: My summer holidays are near. I would like to go to ... with my family/friends. I will see..../ eat ..../ swim ..../ play ..... . We will go there by ... because its safe/ fast/ exciting.... . I can read a book/ do crosswords ......... . When I come to .... I will go to museums/ cafes ..... . I hope my holidays will be amazing/ ......... . 



11.05.2020
Lesson 3.  A FORTUNE-TELLER
                     (предсказательница судьбы)

1. Learn to speak about future events (научись говорить о будущем) and learn how to form the Future Simple (выясни, как образуется будущее простое время). Watch the video (Посмотри видео).


2. Study the rule (Изучи правило)
3.Copy the table into your notebook (Пройди по ссылке и перепиши таблицу в тетрадь для правил или в конце словаря). PRESS HERE
4. Practise your grammar.
 Complete the predictions, use the Future Simple Tense. 
(Заверши предсказания, употреби будущее простое время. 
Запиши в тетрадь и отправь фото работы учителю ).
Jim asked a fortune teller about his future. Here is what she told him:
1.   You _________ (earn) a lot of money.
2.   You _________ (travel) around the world.
3.   You ________ (meet) lots of interesting people.
4.  Everybody ______ (adore) you.
5.  You ________ (not have) any problems.
6.  Many people __________ (serve) you.
7.  You __________ (not be) bored.
8.  There _______ (not be) anything left to wish for.
9.  Everything _______(be) prefect.
10. But all these things will only happen if you marry me.
           _____ you______(marry) me? 
5. Revise Your Grammar (Повтори)

6. Do the test and check youself (выполни тест
и проверь себя). PRESS HERE



08.05.2020
Lesson 2.  WHAT IS YOUR FAVOURITE WAY OF TRAVELLING?
Материалы взяты с сайта https://belsmorgbat20.blogspot.com/p/form-2.html


1.Ex.1 p.105 Match the words to the pictures.
2.Ex. 2a, p.105 Listen to the audio letters.
a)Say how Kate and Alex usually travel.
b)How did Kate and Alex travel last time?
c)What is called a “ship of the desert“? 

d)What animals can people ride?
LISTEN
3. Ex.3, p. 106 What are the most important things you need for a travelling? Complete the sentences.
4, Ex.5a, p.106; Ex.5c, p.107

Tell about two your favourite ways of travelling. Explain why you like them and what you need to do to get ready for travelling. Use the phrases from ex.5a, 5c. Make a recording of your answer and send it to your teacher (Расскажи о двух любимых видах транспорта, сделай аудиозапись и отправь учителю.)



07.05.2020

Unit 9. Travelling. 
Lesson1. Travel far and wide

1.  Study the list of the words, page 102; copy them into your vocabulary. Изучи список слов и запиши в словарь.


2. Ex.1, p. 102. A lot of people like travelling. Why? Use the words to explain. (Почему так много людей любит путешествовать? Используй слова в задании для объяснения)
3. Ex.2a p. 102-103. Kate reads pages of a “Travel Far and Wide“ magazine. Listen, read and match the entries to the pictures. (Прослушай и прочитай текст. Подбери картинки на с.103 к частям текста). PRESS HERE
4. Ex.2c, p.104. Which kind of travelling (ex. 2a) is exciting (relaxing, adventurous, dangerous, enjoyable, educational)? Use the help box in ex.2c p. 104.
5. Ex.3 p.104. Listen to Alex and say what his favourite travel option is. How does he explain it? PRESS HERE

6. Learn the words and prepare for the word dictation,  p.102 + Ex.1 p.102. (Выучи слова устно и  письменно)


06.05.2020
Lesson 11. WHY DO BIRDS FLY SOUTH?

1. Ex.1,p.98.  Guess the answer to the famous English riddle:
Why do birds fly South? (Because it is too far to walk.)
2. Ex.2a,p.98.  Look at the first picture of the comics. Read the information about the book. What do you think is happening? 

   Ex.2b,p.98 Listen and check. PRESS HERE

3. Ex.2c,p.99-101. Read the comics.
What happened (случилось) to Alex and the stork?
3. Ex.4a,p.101 What really happened to Alex?
    Ex.4b,p.101 Look through the comics again. What do we learn from it about storks? 
    Ex.4c,p.101 Listen to the programme and check your ideas. 
 4. What do you know about storks now? Write about it and send your work to the teacher. Use the information from the comics. Напишите, что вы теперь знаете об аистах, используйте информацию из комикса; отправьте свою работу учителю.


05.05.2020

LESSON 10. ALPHABET QUEST FOR COUNTRIES AND CONTINENTS

1. Remember the names of the continents and countries.Вспомни названия континентов и стран.

2. Ex. 1, p.96. Recite the English alphabet.
3. Ex. 2, p. 96-97. Use the letters to guess the words. Write down the words. Используй буквы алфавита, чтобы угадать слово. Запиши слова в тетрадь.
4. Choose 1 continent, find some information about it and make 1 slide for our presentation"CONTINENTS" Выбери 1 континент, собери информацию о нём и размести её на слайде совместной презентации.  PRESS HERE
Use the plan:
- where it is;
- what it is like;
- what animals live there;
- what rules there are in some countries of the continents;
- what festivals are celebrated there;
- what connections it has with Belarus/ your language/ with the    English language



04.05.2020

LESSON 8.  GEOGRAPHY CHANT

1. Ex. 1, p.92 Look at the globe and answer the questions
2. Ex. 2a, p.93 Listen to the geography chant. PRESS HERE
3. Ex. 2b, p.94 Match

4. Ex.5, p.95 Listen to the chant and repeat after speaker (Ex.2a).
    Make a recording of a chant and send it to your teacher.



01.05.2020 
LESSON 7. IT'S A SMALL WORLD

1. Study the list of the words, page 90; copy them into your vocabulary. Изучи список слов и запиши в словарь.

2. Ex.1, p.90. Look at the photos in your student’s book and answer the question (посмотри на фото в учебнике и ответь на вопрос):
    Where are the things from?
    Listen to Kate and check yourself (Послушай и проверь себя). PRESS HERE
    What things do you have at home? Where are the things from? Write about 3 "things connections" in your exercise-books (напиши о 3 своих вещах, укажи, откуда они, смотри пример в учебнике).
3. Ex.2a, p.90. Listen to Kate speaking about people. Note down the countries she        mentions (послушай Кейт, запиши страны, которые она упоминает).
    PRESS HERE 
    Ex.2b, p.90-91. Read the example and tell about your "people connections", about the countries you went on holidays, the people you know that live in other countries (3 sentences). Прочитай пример и расскажи о том, как ты связан с другими людьми, какие страны посещал на каникулах, о людях, которые живут в других странах).
4. Ex.4a,4c, p.91. Study the table. Read the words. Where do they come from? Match the words with the countries. Изучи рамку. Прочитай слова, подумай, каково их происхождение. Соедини слова со странами.
    Ex.4d, p.91. Listen and check (послушай и проверь). PRESS HERE
5. Ex.6, p.91-92. Listen and do the tasks (послушай и выполни задания).
     PRESS HERE


29.04-30.04.2020
LESSON 6. THE WORLD CELEBRATES
(Материалы к уроку взяты с сайта http://englishkettle.ru/ )

1. Study the list of the words, page 86; copy them into your vocabulary.

2.  Ex.1, p.86. Look at the photos in your student’s book and answer the questions
3. Ex. 2a, pp. 86 – 88. Read about different festivals for children and watch the videos about them.
Holi Festival 
 St Lucia
 Trung Thu
Cocuk Bayrami
Hinamatsuri 
Kodomo no Hi
4. Ex. 2c, p. 88.  When are these festivals celebrated?
 5. Ex. 4b, p.89.  Describe the pictures using the information from the text and the videos (опиши картинки, используя информацию из текстов и видео)
6. Ex.5, p.89. Decide during which festivals children do these things (Определи, во время каких фестивалей дети делют это...)
7. Ex. 6a, 6b, p.89  Answer the questions about Kupalle. Listen to the recording and check your ideas. PRESS HERE (послушай и ответь на вопросы)
8.  Make up a story about Kupalle for your English-speaking friend (расскажи о Купалье) 

25.04.2020
LESSON 5. EAST OR WEST — HOME IS BEST
1. Read the title of the lesson. What is its Russian equivalent? (прочитай название урока; знаете ли вы русскую версию этой пословицы?)
What does this proverb mean? Do you agree with it?
2. Study the list of the words, page 82, copy the new words into your vocabulary (изучите список слов и выпишите новые слова в словарь).
3. Watch the video to learn about regions of Belarus and its neighbours.
What countries are the neighbours of Belarus?








4. Ex. 1c, 1d, p.83-84- Study the rule and do the task in writing (изучи правило и выполни задание письменно).
5. Look at the map and speak about the neighbours of Belarus:
Example: Latvia is to the north of Belarus.


6.Watch the video to check how we pronounce the names of European countries.









7. Ex. 3a,p. 84 - Listen and answer the questions  (послушай и ответь на вопросы):
Which countries of Europe are English-speaking countries?
Which countries of the world are English-speaking countries?
ЖМИ СЮДА
8. Ex. 3c, p. 84 - Match the English-speaking countries with the things they are famous for (соедини страны с тем, чем они знамениты). ЖМИ СЮДА
9. Ex. 4, p.85 - Answer the questions.
Make a recording of your speech and send it to your teacher (Сделай аудиозапись своих ответов, отправь её учителю (Viber)



24.04.20
Lesson 4. Rules all over the world

1. Study the list of the words, page 80, copy the new words into your vocabulary (изучите список слов и выпишите новые слова в словарь).
2. Must and mustn’t. Watch the video to study the rule (посмотри видео, чтобы вспомнить правило). ЖМИ СЮДА
3. Match the signs in the wildlife park with the rules (Соедини знаки с правилами). ЖМИ СЮДА
4. Ex. 3b,p.81. Put the rules for visiting Antarctica in two groups: YOU MUST: ..... YOU MUSTN'T: .... (выполни это задание письменно)
5.Ex.3с,p.81 Listen and check (Послушай и проверь). ЖМИ СЮДА
6.Ex.4a,p. 82. Make 4 “must” and 4 “mustn’t” rules for visitors to Belarus. Make a recording and send it to your teacher.
(Сделай аудиозапись правил посещения туристами Беларуси, отправь ее учителю по Viber)


23.04.2020
UNIT 8 "COUNTRIES AND CONTINENTS"
Lesson 3 "Running fast and walking slowly"

1. Ex.3с, page 79 - answer the questions (устно ответь на вопросы)
2. Ex.4а, page 79 - make sentences about rhinos (устно составь предложения о носорогах)
Ex.4b, page 79 - listen and check (послушай и проверь). ЖМИ СЮДА
Ex.4с, page 80 - answer the questions (изучи рамку и устно ответь на вопросы)
3. Ex.5, page 80 -read the text about pandas (прочитай текст о пандах)
4. Make 2 riddles about wild animals (составь 2 загадки о диких животных по образцу, запиши их на диктофон и отправь мне в папку или на вайбер)


22.04.2020
UNIT 8 "COUNTRIES AND CONTINENTS"
Lesson 3 "Running fast and walking slowly"

1. Study the list of the words, page 77, copy the new words into your vocabulary (изучите список слов и выпишите новые слова в словарь).
2. Read the riddles and find the animals (прочитай загадки и найди животных). ЖМИ СЮДА
3. Ex.1a,1b, page 77-78 - look and answer: Where do they live? which of the animals are beautiful/... ? (ответь на вопросы устно)
4. Ex.2a, page 78 - listen and guess the animal (слушай и просматривай текст в учебнике, угадай животное) ЖМИ СЮДА
5. Ex.2b, page 78 - study the rule (изучи правило)
Watch the video (посмотри видео об образовании наречий) ЖМИ СЮДА
6. Do the test ЖМИ СЮДА


21.04.2020
UNIT 8 "COUNTRIES AND CONTINENTS"
Lesson 2 "Hot and Cold, Dry and Wet"

1. Study the list of the words, page 73, copy new words into your vocabulary (изучите список слов и выпишите новые слова в словарь).
2. Do the crossword (разгадайте кроссворд). PRESS HERE
3.Ex.1c, page 74 - read the text about the continents.
4.Do the tasks on the text (выполните задания по тексту, запишите в тетрадь)
Чтобы посмотреть задания, ЖМИ СЮДА
5.Take photo of your work and send it to me (сфотографируйте свою работу и разместите в папке "Работы 5 "В" класса" до 15.00)
6.Ex.5, page 76 - make true sentences about Belarus (составьте устно правдивые предложения о Беларуси)


20.04.2020
UNIT 8 "COUNTRIES AND CONTINENTS"
Lesson 1 "Look at the World Map"

1. Study the list of the words, page 70 (повторите названия стран и континентов)
2. Ex.1, page 70 - listen and repeat. Чтобы прослушать ЖМИ СЮДА
3. Ex.2,p.70-71 - listen and answer: Do all people think there are seven continents? Чтобы прослушать ЖМИ СЮДА
4. Ex.3, p.71 - read the names of the countries and match them with the continents (соедини страны с континентами).
5. Watch the video and do the test.
Чтобы просмотреть видео ЖМИ СЮДА
Чтобы перейти к тесту ЖМИ СЮДA
6.Ex.5a,page72 - study the rule (изучите правило)
Ex.5b - make 10 questions for the interview (составить и записать в тетрадь 8-10 вопросов для интервью, берите информацию под номерами 2-11; начинайте вопросы со вспомогательных глаголов Did/ Do/ Can/ Would, обращайте внимание на время, изучите образец)
Сделать фото странички с вопросами и сбросить СЮДА.Не забудьте подписать работу!
GOOD LUCK!

1 комментарий:

  1. Всем привет)) на самом дле двигаться все атаки нужно как в школе нас учили от самого простого к самому сложному, в общем то ничего нового, но многие избегают этот момент, и пытаются все таки двигаться против течения, а потом оказывается что самые простые темы так и не были затронуты, именно так нас училии на курсе https://englishpapa.ru/, но дело в том что для любая новая тема становилась открытой, и изучение нового материала всегда вызывало улыбку, именно по этому наверное я сейчас, с помощью данного ресурса уже знаю английский на достаточно высоком уровне))

    ОтветитьУдалить